
Znajdziesz tutaj Tierlistę headset’ów przewodowych oraz bezprzewodowych.
Przed spojrzeniem na listę przeczytaj o tym, co warto wiedzieć.
Pamiętaj również, że zawsze warto sprawdzić droższe propozycje, ponieważ mogą być na promocji.
Co warto wiedzieć?
~ Headsety zostały wybrane w oparciu przede wszystkim o brzmienie. Scena, słyszalność kroków i pozycjonowanie w grach to aspekty właśnie brzmienia, dlatego wyselekcjonowaliśmy optymalne produkty. Sprawność headsetu przy słuchaniu muzyki/oglądaniu filmów również wzięliśmy pod uwagę.
~ Tworząc listę, sprawdziliśmy większość popularnych oraz mniej popularnych headset’ów dostępnych na rynku polskim (i nie tylko).
~ Słuchawki bezprzewodowe zazwyczaj wykorzystują radiowe połączenie (Dongle 2,4 GHz). Takie rozwiązanie ciągnie za sobą konsekwencje w postaci szumów (np. słuchawki szumią, mimo iż nie słuchamy muzyki). Elektronika słuchawek wyłapuje zakłócenia znajdujące się w otoczeniu i realizuje je jako dźwięk. Dzieje się tak z uwagi na brak zastosowania bramki dla tego typu zakłóceń. Jest to często spotykane, tym bardziej w produktach budżetowych (400~500 w kwestii bezprzewodowych).
Jeżeli wybór z listy nie pasuje pod Twoje preferencje – nie negujemy Twojej decyzji, tak się może stać. Z uwagi na taką okoliczność zalecamy publikację postu z zapytaniem na grupie: Jak Będzie w Słuchawkach? 🎧 | Facebook
~ Headsety, które nie pojawiły się na tej liście, są specyficznymi wyborami. Osoby korzystające z tych produktów są zazwyczaj zadowolone, jednak te wybory odbiegają znacząco od produktów polecanych w owej liście. Wartym odnotowania jest fakt, że wiele osób poleca inne produkty, gdyż tylko takie miały na uszach – polecają to, co po prostu mają. Oczywiście argument „mam i polecam” nie jest jakkolwiek wartym uwagi, jednak takich osób jest bardzo dużo.
Scena oraz pozycjonowanie w tych wyborach jest zdecydowanie gorsza (tutaj jest słowo klucz – „gorsza od produktów z listy”). Do tego czasami dochodzi jakość samych słuchawek (przykładem może być seria Arctis od SteelSeries). Główne uwagi do produktów, które nie znalazły się na tej liście:
– podbicie niskich częstotliwości (basu), które wybiega, poza zakres 250 Hz. Tworzy to ciepłe brzmienie (tzw. muliste brzmienie) – w grach nie jest to nam potrzebne, a samo podbicie pogarsza przy tym resztę pasma.
– źle poprowadzona górna część pasma:
1. Podbicie częstotliwości powyżej 1 kHz może powodować dyskomfort podczas grania oraz słuchaniu muzyki (głównie przy słuchaniu muzyki będzie uwidoczniony ten ból – dla przykładu: Razer BlackShark V2 posiadają podbicie w przedziale 2-4 kHz oraz kolejne z peak’iem w 9 kHz. „Walk This Way” autorstwa Aerosmith oraz „Piercing Light” – League of Legends: Warsongs wykazują czym się objawia podbicie w tym przedziale – po prostu słuchawki kłują w uszy i jest to nieprzyjemne (chyba że ktoś lubi takie nieprzyjemności)).
2. Detale, pozycjonowanie oraz scena w grach to głównie zasługa wysokich częstotliwości – dlatego również przywiązujemy wagę do tego w produktach (chociaż nie tak wielką, jak do basu oraz średnicy, bo to gra pierwsze skrzypce w przykładowo FPS’ach). Wycofanie pasma spowoduje znaczą utratę szczegółowości, przez co wroga np.: nie będziemy w stanie usłyszeć z większej odległości bądź z której strony dobiega.
– jakość mikrofonu oraz jakość wykonania odstaje od produktów z listy w adekwatnych cenach (co również jednak jest ważne przy wyborze produktu, z którego będziemy korzystać więcej niż miesiąc)
Headset’y Przewodowe
- do 100 zł
– Krux Knokz (Recenzja) - do 150 zł
– ENDORFY Viro Infra (Recenzja) - do 200 zł
– ENDORFY Viro / Viro Plus / Viro Infra (Recenzja modelu Viro) (Recenzja modelu Viro Infra)
– Elite Gear Eclipse One by ISK - do 300 zł
– ENDORFY Viro / Viro Plus (Recenzja)
– Elite Gear Eclipse One by ISK - do 400~500 zł
– Cooler Master MH752
– Sennheiser Game One - do 600~700 zł
– Sennheiser Game One
– Sennheiser PC37x - powyżej 800 zł
– Sennheiser PC38x
Headset’y Bezprzewodowe
- do 400 zł
– RAZER Barracuda X 2022 (Tylko gdy potrzebujemy słuchawek, które oprócz dongle 2,4 GHz połączymy na Jack’a 3.5 mm oraz Bluetooth) - do 500 zł
– Logitech G733 Lightspeed
– HyperX Cloud II Wireless - do 600~700 zł
– SteelSeries Arctis Nova 7x (Tylko gdy potrzebujemy headset’u, który będzie kompatybilny z Xbox’em, PC oraz PS jednocześnie) - powyżej 800 zł
– RAZER Kraken V3 Pro Wireless
– HyperX Cloud Alpha Wireless
– Audeze Maxwell
Ciekawostki
- Producenci czasami wypuszczają produkty, które okazują się najlepszym w danym budżecie, a następnie zastępują go nowszą edycją, który wypada gorzej niż nieprodukowana już seria. Idealnym przykładem są Razer Opus 2020 oraz 2021
- Słuchawek bezprzewodowych możemy używać jako przewodowych, jeśli te mają port Jack 3.5 mm
- Logitech G Pro X Lightspeed na promocji możemy spotkać w takiej samej cenie co Logitech G733 Lightspeed, jednak oferują o wiele gorsze brzmienie
- Razer Opus posiadają dwie edycje (2020 oraz 2021). Edycja z 2021 oferuje o wiele gorsze ANC i brzmienie względem edycji 2021 oraz nie uświadczymy obecności kodeka aptX, przez co edycja 2021 nie jest opłacalnym wyborem i nie rekomendujemy tego produktu
- HyperX Cloud Core oraz Cloud I Gen. były jednym z najlepszych wyborów do 300~400 zł, niestety zostały wycofane ze sprzedaży. Obecnie, zamiast nich możemy zakupić Eclipse One by ISK bądź Cloud Core (w wersji z SoloCast’em bądź kartą dźwiękową – tej po prostu nie używamy)
- Razer Kraken V3 Pro to… pierwsze dobre Krakeny – Razer uczy się na błędach, co widać po tragicznej dla świata bezprzewodowego audio wpadce nazwanej Razer Opus 2021
- SteelSeries Arctis Nova 7x to… pierwsze znośne Arctisy — tutaj widać wpływ firmy Jabra GN, która wykupiła markę przynosząc pozytywne skutki